publicitate
publicitate
publicitate
 
 
Actualitate

Finalizarea proiectului „Diversificarea productiei in domeniul accesoriilor pentru motoare autovehicule la SC KARPLASTIK SRL”

Societatea KARPLASTIK S.R.L. a derulat in perioada 03.01.2017 – 28.02.2019 proiectul intitulat Diversificarea productiei in domeniul accesoriilor pentru motoare autovehicule la SC KARPLASTIK SRL, prin produse noi pentru unitate, în cadrul Programului Operaţional Regional (POR 2014-2020), Axa prioritară 2 – Îmbunătățirea competitivității intreprinderilor mici și mijlocii, Prioritatea de investiții 2.2 -Sprijinirea crearii si extinderea capacitatilor avansate de productie si dezvoltarea serviciilor. Valoarea totală a proiectului: 5.964.549,35 lei, din care contributia publica 3.461.046,78 lei. Finanţarea nerambursabila a fost asigurată prin Programul Operaţional Regional din Fondul European de Dezvoltare Regională in valoare de 2.941.889,76 lei şi de la bugetul national in valoare de 519.157,02 lei, în baza contractului de finanţare nr.2613/13.07.2018 încheiat cu “Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene” în calitate de Autoritate de Management, prin “Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Vest” în calitate de Organism Intermediar. Proiectul de investiţii va fi implementat în municipiul Dej, judetul Cluj.

Obiectivul general al proiectului
Proiectul a avut ca obiectiv general diversificarea productiei de accesorii auto din plastic destinate sistemelor
antivibratie la motor si la sistemul de racire motor, prin crearea unei capacitati tehnice de productie cu inovatie de proces, care sa conduca la dezvoltarea economica sustinuta a firmei Karplastik, prin cresterea cifrei de afaceri si prin cresterea portofoliului de clienti externi.

Obiectivele specifice ale proiectului
1. Introducerea pe piata de produse noi pentru intreprindere – 9 produse utilizate la sistemul de racire a motorului auto si 3 produse utilizate la sistemele antivibratie motor auto, care sa conduca la atingerea unei cifre de afaceri consolidate de 4 milioane de euro, pana in anul 3 de operare.

2. Implementarea strategiei de marketing, inclusiv a procesului de internationalizare a companiei, astfel incat, la doi ani dupa implementarea proiectului, se mizeaza pe cresterea cu 66% a portofoliului de clienti, prin cresterea exporturilor pe piata europeana de profil.

3. Obtinerea unui avantaj competitiv pe piata prin reducerea cu 10% a costurilor unitare de fabricatie a produselor proiectului si prin asigurarea nealterata a calitatii intrinseci a produselor dezvoltate, ca urmare a achizitiei de tehnologii de fabricatie inovative, eficiente energetic, a optimizarii fluxului tehnologic si a cresterii cu peste 90% a gradului de recuperare si de reciclare in procesul de fabricatie.

Rezultatele proiectului
Rezultatele obținute prin implementarea proiectului sunt reprezentate de dotările performante achiziționate, care vor contribui la atingerea obiectivelor asumate prin proiect, astfel: 1 bucata presa de injectie mase plastice 400 t, 2 bucati presa de injectie mase plastice 300 t, 2 bucati prese de injectie mase plastice 220 t, 2 bucati presa de injectie mase plastice 120t, 2 bucati roboti asistent multifunctional pentru operarea preselor de 300t, 1 bucata robot asistent pentru operarea preselor de 120t, 1 bucata echipament pentru reciclare rebuturi, 1 bucata echipament cod de bare. Componentele de informatizare s-au concretizat prin achizitionarea a 4 bucati alculatoare PC, 1 bucata imprimanta si 1 bucata Program informatic ERP. Proiectul are si o componenta eco, respectiv 1 bucata instalatie electrica LED pentru iluminat spatiu de productie achizitionata. Proiectul a avut în vedere componenta de standardizare, respectiv 1 bucata Certificare proces IATF 16949 si 1 bucata Certificare Sistem de Management ISO 9001 implementate. Procesul de internationalizare s-a concretizat prin participarea la un targ international de profil. Alte achizitii in cadrul proiectului au fost: 1 bucata consultanta – elaborare plan de afaceri si elaborare cerere de finantare, 1 bucata consultanta – managementul executiei si a procedurilor de achizitie, 1 bucata informare si publicitate – 2 comunicate de presa – la inceput si la sfarsit, 1 panou temporar, 1 panou placa permanenta, 11 autocolante.

Impactul investiției la nivelul localității
Ca urmare a implementarii proiectului se vor crea 10 noi locuri de munca cu impact asupra cresterii gradului de ocupare a fortei de munca in industrii competitive. Proiectul a inclus și măsuri de asigurare a egalității de șanse și de tratament prin angajarea unei persoane din randul categoriilor defavorizate (angajarea unei persoane intre 15-24 ani).

ue

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Close