ads
publicitate
publicitate
publicitate
 
revelion gherla
BREAKING NEWSDin OrasEveniment

A inceput Postul Craciunului | Un nutritionist la cumparaturi ne recomanda ce sa mancam in post – VIDEO

Astazi a inceput Postul Craciunului sau Postul Nasterii Mantuitorului. Acesta dureaza 40 de zile, pana in Ajunul Craciunului, zi in care, de obicei, se tine post negru. Acest post este insa mult mai usor decat cel al Pastelui, avand multe dezlegari la peste, ulei si vin, in toate zilele de sambata si duminica. 

Specialistii spun ca postul este benefic doar spiritual ci si din punct de vedere al sanatatii. Nutritionistii mentioneaza ca este putin probabil ca in cele 6 saptamani de post in corpul uman sa se produca schimbari semnificative, insa poate fi inceputul spre o alimentatie mai sanatoasa, cu mai putine produse de origine animala sau grasimi.

Pentru a afla cum putem trece mai usor peste acest post, am insotit-o la cumparaturi pe Diana Crisan, medic nutritionist, care ne-a recomandat o serie de produse pe care le putem alege pentru fiecare masa a unei zile de post.

MIC DEJUN: Stim cu totii ca este cea mai importanta masa a zilei, deci in mod obligatoriu nu vom sari peste el. In post, la micul dejun putem alege painea integrala, untul il inlocuim cu avocado, iar pentru ca masa sa fie cat mai diversificata, alegem ardei capia, rosii dar si ardei galbeni. 

PRANZUL: Pentru masa de pranz, alegem ingrediente foarte nutritive, cum ar fi ciupercile, mazarea, fasolea sau nautul, orezul integral, iar pentru salata, putem alege sfecla rosie.

 

CINA: Masa de seara poate fi preparata cel mai simplu prin combinarea tuturor legumelor ramase de la mic dejun si pranz, pe care le introducem in blender si obtinem o supa crema. Adaugam crutoane si putin ulei de masline, obtinand astfel o masa perfecta pentru seara. Astazi insa, nutritionistul a ales sa ne explice cum putem prepara extrem de rapid o shaorma de post, cu lipie integrala, salata verde, rosii, spanac, branza tofu si humus. 

Specialistii spun ca pe tot parcursul anului este recomandat sa renuntam sau sa reducem pe cat posibil produsele de origine animala, deoarece, in acest fel,  scadem semnificativ riscul cardio-vascular, riscul de a face diabet sau anumite tipuri de cancer.

Articole Similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Close